Επιμέλεια: Γκόσιος Βασίλης, Ρούμογλου Κώστας
Τον τελευταίο καιρό η Θεσσαλονίκη και ειδικότερα η παραλία έχει κατακλυστεί από πράσινα ηλεκτροκίνητα πατίνια που χρησιμοποιούνται κυρίως από νέους για διασκέδαση αλλά και για μετακίνηση.
Η ομάδα του project της σχολικής εφημερίδας δεν έμεινε ανεπηρέαστη από αυτή την νέα μόδα που ήρθε στην πόλη μας. Ξεκινήσαμε την έρευνά μας για να δούμε πόσο εύκολο είναι να ξεκλειδώσεις ένα πατίνι και να κάνεις με αυτό μια βόλτα. Επιλέξαμε τον ασφαλή χώρο της παραλίας για να κάνουμε τις βόλτες μας και να σας δώσουμε σημαντικές πληροφορίες που αφορούν τον τρόπο λειτουργίας, το κόστος, το χειρισμό και την ασφάλεια του νέου μέσου.
Καταρχάς, αυτό που όλοι θέλουν να μάθουν είναι πώς λειτουργούν.
Για να λειτουργήσουν, λοιπόν, αξιοποιούν πλήρως τη νέα τεχνολογία και το διαδίκτυο. Χρειάζεται να έχουμε ένα smart phone, ώστε να έχουμε πρόσβαση στο internet και να εγκαταστήσουμε σε αυτό την εφαρμογή της εταιρείας Lime, η οποία διαχειρίζεται τα πατίνια. Φυσικά το κινητό μας για να έχει πρόσβαση στο internet κατά τη διάρκεια της βόλτας, να έχουμε με απλά λόγια διαθέσιμα megabytes.
Στη συνέχεια, ανοίγουμε την εφαρμογή η οποία μας ζητά να ενεργοποιηθεί και ο εντοπισμός θέσης, το GPS, του κινητού. Η εφαρμογή εμφανίζει έναν χάρτη της πόλης με τις θέσεις που βρίσκονται τα πιο κοντινά διαθέσιμα πατίνια. Μόλις βρεθούμε δίπλα σ' ένα, επιλέγουμε από την εφαρμογή την ένδειξη «ΣΑΡΩΣΤΕ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΒΟΛΤΑ» και τοποθετούμε το κινητό μας μπροστά από το 3D barcode που βρίσκεται δίπλα στο τιμόνι. Αν μέχρι εδώ όλα πήγαν καλά, καταχωρούμε τα στοιχεία της πιστωτικής ή της χρεωστικής μας κάρτας.
Το πατίνι ξεκλείδωσε και είναι έτοιμο για βόλτα. Πατάμε το κουμπί εκκίνησης από το κινητό. Το ίδιο κουμπί πρέπει να πατήσουμε και όταν τελειώσουμε τη βόλτα για να σταματήσει και η χρέωση.
Νομίζουμε ότι είναι απλή διαδικασία, ειδικά για τα νέα παιδιά που είναι εξοικειωμένα με την τεχνολογία.
Τώρα, το κόστος είναι και αυτό κάτι που μας απασχολεί. Πληρώσαμε συνολικά 6,40€ για χρήση 35 λεπτών. Αν κάνουμε τη διαίρεση προκύπτει κόστος 18 λεπτών του ευρώ για κάθε λεπτό χρήσης ή αλλιώς αν ισχύει ότι χρεώνεσαι με 1 ευρώ για το ξεκλείδωμα, τότε η υπόλοιπη χρέωση είναι 15 λεπτά του ευρώ ανά λεπτό χρήσης. Εκτιμούμε ότι είναι σχετικά ακριβό και μάλλον θα χρησιμοποιείται περισσότερο σαν μέσο ψυχαγωγίας και μετακίνησης από τους τουρίστες που θα θέλουν να δουν την πόλη. Ίσως βέβαια κάποιος, βραδινές ώρες, αν δεν βρίσκει ταξί να επιλέξει να επιστρέψει στο σπίτι του με πατίνι.
Ο χειρισμός είναι ιδιαίτερα εύκολος. Το πατίνι είναι σταθερό κι ακόμα κι αν κάποιος έχει χρόνια να κάνει ποδήλατο ή να οδηγήσει μηχανή, δεν έχει ιδιαίτερο πρόβλημα με την ισορροπία. Σε δύο με τρία λεπτά το συνηθίζει. Το πατίνι έχει γκάζι με τη μορφή μοχλού στο δεξί χέρι και αναπτύσσει ταχύτητα έως 25 χιλιόμετρα την ώρα. Δεν είναι αργό, αλλά ούτε και πολύ γρήγορο.
Η βόλτα είναι διασκεδαστική και ιδιαίτερα εθιστική. Για αυτό άλλωστε βλέπουμε και τόσο κόσμο να τα χρησιμοποιεί.
Και πάμε τώρα στο κρίσιμο ζήτημα των ημερών, την ασφάλεια και την επικινδυνότητα. Ξεκινούμε λέγοντας ότι το πατίνι δεν έχει κανένα πρόβλημα. Το πρόβλημα είναι οι οδηγοί. Ειδικά τα νέα παιδιά είναι λίγο πιο ριψοκίνδυνα, όπως όταν οδηγούν οποιοδήποτε άλλο μέσο, ποδήλατο, μηχανή ή αυτοκίνητο. Αν κάποιος κινείται στην πόλη με ποδήλατο ή μηχανή και ξέρει τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας, μπορεί άνετα να πάει οπουδήποτε και με το πατίνι.
Αν κάποιος οδηγεί μόνο αυτοκίνητο, αλλά, φυσικά, γνωρίζει τον ΚΟΚ, τότε πρέπει να εξασκηθεί λίγο και να συνηθίσει το πατίνι πρώτα σ’ ένα ασφαλές μέρος όπως η παραλία, και μετά να δοκιμάσει να βγει σε κεντρικό δρόμο, επειδή προϋποθέτει κάποια εμπειρία και υπάρχει και το ζήτημα της ισορροπίας που για τον καθένα είναι διαφορετικό. Τώρα τα παιδιά που δεν οδηγούν κάποιο άλλο μέσο και δεν γνωρίζουν τον ΚΟΚ, νομίζουμε ότι πρέπει να περιορίσουν τη χρήση του στο πλακόστρωτο της παραλίας και να μη βγαίνουν σε καμία περίπτωση στους κεντρικούς δρόμους. Είναι κάτι ανάλογο με το να οδηγούν χωρίς δίπλωμα. Επίσης, όπως οι οδηγοί μηχανής και ποδηλάτου φορούν κράνος, σίγουρα πρέπει να φορά κι όποιος οδηγεί πατίνι.
Τελευταία, ένα ατύχημα προκάλεσε την παρέμβαση του εισαγγελέα για την κυκλοφορία των πατινιών μέσα στην πόλη, ειδικά αφού μπορούν μ’ ευκολία να τα χρησιμοποιήσουν και μικρά παιδιά.
Δυστυχώς, στην πόλη μας οι τροχαίες παραβάσεις και τα ατυχήματα είναι συχνό φαινόμενο. Σχεδόν κάθε μέρα έχουμε μια παράσυρση πεζού. Μηχανάκια, ποδήλατα και πατίνια, πλέον, κυκλοφορούν ανεξέλεγκτα πάνω στα πεζοδρόμια.
Γίνεται δύσκολη η κυκλοφορία για τους πεζούς και τα πατίνια και τα ποδήλατα στα πεζοδρόμια έχουν γίνει ο φόβος των ηλικιωμένων, κυρίως. Άλλωστε, το να κυκλοφορεί κανείς πεζός σήμερα σε πεζοδρόμιο στη Θεσσαλονίκης απαιτεί ευελιξία και ιδιαίτερες δεξιότητες ώστε να μπορεί να αποφεύγει τους ασυνείδητους οδηγούς των ποδηλάτων, των μηχανών, των e-πατινιών, αλλά ακόμη και τους οδηγούς αυτοκινήτων, οι οποίοι προσπαθούν αρκετές φορές να παρκάρουν πάνω στο πεζοδρόμιο, απλώς επειδή τους βολεύει.
Είναι θετικό ότι η Θεσσαλονίκη είναι ανοιχτή σε καινοτομίες και νέες ιδέες, όμως χρειάζεται και μια γενικότερη αλλαγή νοοτροπίας, ώστε να μπορούν να κινηθούν όλοι με τη μεγαλύτερη δυνατή ασφάλεια.
Ο διχασμός των πολιτών γι’ ακόμα μια φορά υπέρ ή κατά των πατινιών, όπως υπέρ ή κατά του parking, των ποδηλατοδρόμων, του μετρό και τόσων άλλων δεν ωφελεί κανέναν. Ας κοιτάξουμε μπροστά σ’ έναν κόσμο που αλλάζει γρήγορα.
Τον τελευταίο καιρό η Θεσσαλονίκη και ειδικότερα η παραλία έχει κατακλυστεί από πράσινα ηλεκτροκίνητα πατίνια που χρησιμοποιούνται κυρίως από νέους για διασκέδαση αλλά και για μετακίνηση.
Η ομάδα του project της σχολικής εφημερίδας δεν έμεινε ανεπηρέαστη από αυτή την νέα μόδα που ήρθε στην πόλη μας. Ξεκινήσαμε την έρευνά μας για να δούμε πόσο εύκολο είναι να ξεκλειδώσεις ένα πατίνι και να κάνεις με αυτό μια βόλτα. Επιλέξαμε τον ασφαλή χώρο της παραλίας για να κάνουμε τις βόλτες μας και να σας δώσουμε σημαντικές πληροφορίες που αφορούν τον τρόπο λειτουργίας, το κόστος, το χειρισμό και την ασφάλεια του νέου μέσου.
Καταρχάς, αυτό που όλοι θέλουν να μάθουν είναι πώς λειτουργούν.
Για να λειτουργήσουν, λοιπόν, αξιοποιούν πλήρως τη νέα τεχνολογία και το διαδίκτυο. Χρειάζεται να έχουμε ένα smart phone, ώστε να έχουμε πρόσβαση στο internet και να εγκαταστήσουμε σε αυτό την εφαρμογή της εταιρείας Lime, η οποία διαχειρίζεται τα πατίνια. Φυσικά το κινητό μας για να έχει πρόσβαση στο internet κατά τη διάρκεια της βόλτας, να έχουμε με απλά λόγια διαθέσιμα megabytes.
![]() |
3d bar code - γκάζι |
Το πατίνι ξεκλείδωσε και είναι έτοιμο για βόλτα. Πατάμε το κουμπί εκκίνησης από το κινητό. Το ίδιο κουμπί πρέπει να πατήσουμε και όταν τελειώσουμε τη βόλτα για να σταματήσει και η χρέωση.
Νομίζουμε ότι είναι απλή διαδικασία, ειδικά για τα νέα παιδιά που είναι εξοικειωμένα με την τεχνολογία.
Τώρα, το κόστος είναι και αυτό κάτι που μας απασχολεί. Πληρώσαμε συνολικά 6,40€ για χρήση 35 λεπτών. Αν κάνουμε τη διαίρεση προκύπτει κόστος 18 λεπτών του ευρώ για κάθε λεπτό χρήσης ή αλλιώς αν ισχύει ότι χρεώνεσαι με 1 ευρώ για το ξεκλείδωμα, τότε η υπόλοιπη χρέωση είναι 15 λεπτά του ευρώ ανά λεπτό χρήσης. Εκτιμούμε ότι είναι σχετικά ακριβό και μάλλον θα χρησιμοποιείται περισσότερο σαν μέσο ψυχαγωγίας και μετακίνησης από τους τουρίστες που θα θέλουν να δουν την πόλη. Ίσως βέβαια κάποιος, βραδινές ώρες, αν δεν βρίσκει ταξί να επιλέξει να επιστρέψει στο σπίτι του με πατίνι.
![]() |
Κόστος διαδρομής |
Η βόλτα είναι διασκεδαστική και ιδιαίτερα εθιστική. Για αυτό άλλωστε βλέπουμε και τόσο κόσμο να τα χρησιμοποιεί.
Και πάμε τώρα στο κρίσιμο ζήτημα των ημερών, την ασφάλεια και την επικινδυνότητα. Ξεκινούμε λέγοντας ότι το πατίνι δεν έχει κανένα πρόβλημα. Το πρόβλημα είναι οι οδηγοί. Ειδικά τα νέα παιδιά είναι λίγο πιο ριψοκίνδυνα, όπως όταν οδηγούν οποιοδήποτε άλλο μέσο, ποδήλατο, μηχανή ή αυτοκίνητο. Αν κάποιος κινείται στην πόλη με ποδήλατο ή μηχανή και ξέρει τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας, μπορεί άνετα να πάει οπουδήποτε και με το πατίνι.
Αν κάποιος οδηγεί μόνο αυτοκίνητο, αλλά, φυσικά, γνωρίζει τον ΚΟΚ, τότε πρέπει να εξασκηθεί λίγο και να συνηθίσει το πατίνι πρώτα σ’ ένα ασφαλές μέρος όπως η παραλία, και μετά να δοκιμάσει να βγει σε κεντρικό δρόμο, επειδή προϋποθέτει κάποια εμπειρία και υπάρχει και το ζήτημα της ισορροπίας που για τον καθένα είναι διαφορετικό. Τώρα τα παιδιά που δεν οδηγούν κάποιο άλλο μέσο και δεν γνωρίζουν τον ΚΟΚ, νομίζουμε ότι πρέπει να περιορίσουν τη χρήση του στο πλακόστρωτο της παραλίας και να μη βγαίνουν σε καμία περίπτωση στους κεντρικούς δρόμους. Είναι κάτι ανάλογο με το να οδηγούν χωρίς δίπλωμα. Επίσης, όπως οι οδηγοί μηχανής και ποδηλάτου φορούν κράνος, σίγουρα πρέπει να φορά κι όποιος οδηγεί πατίνι.
Τελευταία, ένα ατύχημα προκάλεσε την παρέμβαση του εισαγγελέα για την κυκλοφορία των πατινιών μέσα στην πόλη, ειδικά αφού μπορούν μ’ ευκολία να τα χρησιμοποιήσουν και μικρά παιδιά.
Δυστυχώς, στην πόλη μας οι τροχαίες παραβάσεις και τα ατυχήματα είναι συχνό φαινόμενο. Σχεδόν κάθε μέρα έχουμε μια παράσυρση πεζού. Μηχανάκια, ποδήλατα και πατίνια, πλέον, κυκλοφορούν ανεξέλεγκτα πάνω στα πεζοδρόμια.
Γίνεται δύσκολη η κυκλοφορία για τους πεζούς και τα πατίνια και τα ποδήλατα στα πεζοδρόμια έχουν γίνει ο φόβος των ηλικιωμένων, κυρίως. Άλλωστε, το να κυκλοφορεί κανείς πεζός σήμερα σε πεζοδρόμιο στη Θεσσαλονίκης απαιτεί ευελιξία και ιδιαίτερες δεξιότητες ώστε να μπορεί να αποφεύγει τους ασυνείδητους οδηγούς των ποδηλάτων, των μηχανών, των e-πατινιών, αλλά ακόμη και τους οδηγούς αυτοκινήτων, οι οποίοι προσπαθούν αρκετές φορές να παρκάρουν πάνω στο πεζοδρόμιο, απλώς επειδή τους βολεύει.
Είναι θετικό ότι η Θεσσαλονίκη είναι ανοιχτή σε καινοτομίες και νέες ιδέες, όμως χρειάζεται και μια γενικότερη αλλαγή νοοτροπίας, ώστε να μπορούν να κινηθούν όλοι με τη μεγαλύτερη δυνατή ασφάλεια.
Ο διχασμός των πολιτών γι’ ακόμα μια φορά υπέρ ή κατά των πατινιών, όπως υπέρ ή κατά του parking, των ποδηλατοδρόμων, του μετρό και τόσων άλλων δεν ωφελεί κανέναν. Ας κοιτάξουμε μπροστά σ’ έναν κόσμο που αλλάζει γρήγορα.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου